06 - 50 65 18 29 info@blauwestokstaart.nl

BOEKEN & MAGAZINES

huisstijl ontwerpen


FAMILIEBEDRIJF IN DE SPOTLIGHTS

Uit onderzoek blijkt dat familiebedrijven zich zelf vaak onvoldoende bewust zijn van het onderscheidend vermogen dat zij bezitten. Een van de aanbevelingen is dat veel winst valt te behalen door in communicatie- en marketingactiviteiten zich te profileren als familiebedrijf.
Zet dus jouw familiebedrijf in de spotlights!

Elke generatie draagt bij aan de dynamiek, de kracht en de groei van het familiebedrijf.
Elk familielid voegt zijn of haar eigen verhaal toe aan de geschiedenis van het bedrijf.
Neem tijd en sta stil bij hoe waardevol deze verhalen zijn en hoe ze van betekenis kunnen worden.

Het persoonlijke verhaal van jullie familiebedrijf vormgeven in een boek waar de trots vanaf spat,
dat is de leukste opdracht die ik kan krijgen!

Naar aanleiding van een mijlpaal, als koffietafelboek, relatiegeschenk of simpelweg omdat je de familiegeschiedenis niet verloren wil laten gaan en je iets wil doorgeven aan de volgende generatie.
Wanneer de oudste generatie nog fit en helder van geest is, wacht dan niet langer. Doe het nu!

  • een bijzonder persoonlijk document met emotionele waarde
  • het proces van het samen maken van een boek verbindt generaties met elkaar
  • kennis van het verleden vergroot het bewustzijn, de waardering en het begrip voor elkaar
  • laat zien wie je bent en waar jullie bedrijf voor staat
  • bindt en vindt relaties met een mooi geschenk
  • onderscheidt je positief in de publiciteit

“Marja heeft voor ons twee mooie producten gemaakt naar aanleiding van het 25-jarig jubileum van mijn ouders. Een boek als cadeau voor de familie en direct betrokkenen en een magazine voor alle medewerkers.
Door onze familiegeschiedenis op deze wijze vast te leggen is er een aanleiding gecreëerd om even stil te staan bij hoe trots we eigenlijk mogen zijn op wat we samen bereikt hebben, iets wat we niet zo gewend zijn.
Het heeft geleid tot het bewust worden van de betekenis van alles wat voorgaande generaties hebben gedaan om te komen waar we nu zijn. Het heet niet voor niets ’25 jaar bouwen aan de toekomst’. Het boek blijkt een aanleiding om meer te benoemen en te bespreken met elkaar. Dat helpt ons bij het bepalen van onze positie en het beïnvloedt de keuzes die we maken.

Het is een meerwaarde dat er tegelijkertijd een magazine gemaakt is waar veel medewerkers aan bijgedragen hebben. Zo worden ook zij op een persoonlijke manier betrokken en is de loyaliteit en motivatie vergroot.
Het hele project heeft een jaar geduurd, met onder andere interviews, fotoshoots en het digitaliseren van ons archiefmateriaal. Marja neemt daarbij van A tot Z de uitvoering op zich en zorgt dat alles volgens planning verloopt. Het was de investering meer dan waard.”

Jelke Bouma

Eigenaar, Jumbo Zutphen-Brummen

familiebedrijf-in-de-spotlights-v2

Wil je weten hoe een bedrijven boek tot stand komt?

Download de infogids!

magazine ontwerpen

Een magazine laat je maken om je personeel, relaties en potentiële klanten van achtergrondinformatie over je bedrijf te voorzien. Je deelt je kennis en trots over je ambacht en producten en vertelt het verhaal van de mensen achter het bedrijf.

Met foto’s, interviews, illustraties, infographics en fraaie vormgeving zorgen we samen voor een magazine dat het bewaren waard is.

Vul jij de lege bladzijden?